Biuro rachunkowe SADKO

Wybór biura rachunkowego

Co należy sprawdzić zanim podejmiesz współpracę z biurem rachunkowym?
Wybór właściwego biura rachunkowego to trudna decyzja, przed którą stają przedsiębiorcy. Muszą oni wybrać firmę, która będzie dbała o niezwykle delikatną strefę ich biznesu, jaką jest księgowość oraz podatki. Na jakie zatem kwestie należy zwrócić uwagę przed wyborem biura? Co należy sprawdzić, by dokonać właściwego wyboru?

1. Data utworzenia biura
Ważnym aspektem jest data, od kiedy działa biuro. Czas funkcjonowania na rynku nie jest oczywiście najważniejszy, ale pokazuje, że Klienci ufają takiemu biuru. Istnienie na rynku pokazuje również doświadczenie takiego biura - im dłużej ono działa, tym jego doświadczenie naturalnie jest większe. Każdy rok oznacza większą liczbę klientów, różnorodność obsługiwanych branż, większą liczbę zaksięgowanych dokumentów, rozwiązywania większej liczby problemów księgowo-podatkowych, co przekłada się w istotny sposób na doświadczenie.

2. Wiedza
Oprócz doświadczenia istotnym elementem jest wiedza, jaką dysponuje biuro. Odpowiada ono za właściwe prowadzenie księgowości i sprawy podatkowo-kadrowe. Musi zatem stale dbać o swoją wiedzę. Istotnym zatem elementem jest jej stałe poszerzanie poprzez czytanie fachowej literatury, ustaw czy komentarzy do nich, a także uczestniczenie w szkoleniach, które pokazują często różne podejścia do jednego problemu czy zagadnienia podatkowego. Posiadanie szerokiej wiedzy zdecydowanie umożliwia szybką reakcję na wątpliwości Klienta.

3. Ubezpieczenie
W Polsce jedynie biura rachunkowe, które prowadzą pełne księgi zobowiązane są do posiadania ubezpieczenia OC w minimalnej kwocie 10.ooo euro, co daje kwotę ok. 45.ooo zł. Ubezpieczenie takie nie obejmuje błędów wynikłych wskutek prowadzenia księgowości uproszczonej (pkpir, ryczałt) czy spraw kadrowo-płacowych oraz związanych z ZUS. Dlatego niezwykle ważnym jest sprawdzenie czy biuro posiada ubezpieczenie dodatkowe uwzględniające właśnie prowadzenie uproszczonej księgowości i spraw kadrowych, ale przede wszystkim na jaką kwotę jest to ubezpieczenie. Posiadanie ubezpieczenia dobrowolnego i nadwyżkowego powoduje, że w razie wystąpienia szkody – odszkodowanie wypłacane jest przez towarzystwo ubezpieczeniowe bez konieczności prowadzenia długich i żmudnych procesów sądowych.

4. Oferta
Wybierając biuro, warto przeanalizować, co otrzymujemy w ramach comiesięcznej opłaty abonamentowej. Czy jest to tylko i wyłącznie zaksięgowanie dokumentów, wyliczenie podatków i wysłanie deklaracji, czy może dodatkowo w ramach obsługi Klient otrzymuje program do wystawiania faktur, panel w którym ma dostęp do swoich faktur 24/7 czy może wysyłanie mailowych informacji podatkowych dotyczących prowadzonej przez Klienta działalności. Warto poprosić zatem o ofertę i zapytać co obejmuje cena. A co jest w naszej ofercie? -> sprawdź tutaj.

5. Komunikacja
Osobiście uważamy, że jednym z czynników, jakie powinny być brane pod uwagę przy nawiązywaniu współpracy z biurem jest komunikacja. Proces comiesięcznej komunikacji, płynności przygotowywania dokumentacji i przepływu informacji musi odbywać się w sposób wygodny i przyjemny dla obu stron, zwłaszcza, że dotyczy tak delikatnej materii jaką są podatki. Rozumiemy to i dlatego niezwykle dbamy o relacje z naszymi Klientami. Jeśli komunikacja na linii Klient-biuro nie jest właściwa – kolokwialnie mówiąc „nie zaiskrzy” na pierwszym spotkaniu – współpraca taka może być męcząca i w konsekwencji Klienci mogą nie czuć się bezpiecznie i zaopiekowani.

Dlatego zapraszamy serdecznie do nas do biura na wstępną rozmowę o Waszej księgowości. Jesteśmy przekonani, że między nami zawiąże się chemia.
6. Pozostałe elementy
… reszta to już formalność.